En annons är generellt ganska dyr, och det är inte heller alltid en nödvändig kostnad det är tal om. En skylt eller dekal kan vara minst lika effektiv, och betydligt billigare. Det handlar ju om två saker; dels vilken spridning ens budskap får där det är placerat och dels ifall rätt personer ser dem. För, som vi brukar säga, det spelar ingen roll om tiotusentals människor ser ens annons ifall bara två personer agerar på den. Då är det bättre att bara tio personer ser annonsen, men att de faktiskt gör exempelvis det inköp man vill få dem att göra, eller beställa den tjänst det handlar om eller dylikt.

Här kommer internet också gärna väl till hands i och med sofistikerade marknadsföringsvägar så som AdWords. Där görs reklam på ett sätt verkligen i sin essens eftersom att man så exakt kan välja vilken sökmotorsökning som man vill ska generera ens annons. På samma sätt kan man försöka vara lyhörd på exakt vilka önskemål man vill möta hos sina potentiella kunder. Och varför inte installera AdWords ifall din tjänst finns tillgänglig på internet, när du ändå är i marknadsföringsfarten?